جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

گوشی موبایل شیائومی مدل MiMix3

۱۶۵ بازديد

بررسی گوشی پرچم دار شیائومی Mi Mix 3

 

اگر اخیراً سری به اخبار دنیای دیجیتال زده باشید حتماً درباره رونمایی شیائومی از پرچم دار جدیدش با نام Mi Mix 3 شنیده اید. این گوشی هوشمند که مدتی همه را در انتظار ورودش به بازار گذاشته بود، بالاخره از پس پرده بیرون آمده و با قاب کشویی، رم ۱۰ گیگابایتی و صفحه نمایش بزرگش خود نمایی می کند. در ادامه به بررسی دقیق این گوشی تازه وارد خواهیم پرداخت:

صفحه نمایش سوپر AMOLED و بدنه سرامیکی

اولین چیزی که با در دست گرفتن این گوشی توجه ما را به خود جلب می­کند، طراحی کشویی بدنه­ ی سرامیکی گوشی است که این روزها جای خالی آن در بین گوشی های پرچم دار حس می­شد. بدنه­ ی Mi Mix 3 از سرامیک و آلومینیوم سری ۷۰۰۰ می باشد که استحکام بالایی دارد.

 

قاب کشویی این گوشی که با آهن­ربایی قوی کار می­کند علاوه بر نمایانگر کردن دوربین دوگانه سلفی، برای پاسخ دادن و قطع کردن تماس­ها هم قابل استفاده بوده و حتی یک منوی میانبر به برنامه هایی که اخیراً بیشترین استفاده را از آن­ها داشتید در اختیارتان می­گذارد.

 

صفحه نمایش بزرگ ۶٫۳۹ اینچی می میکس ۳، از نوع سوپر AMOLED است که ساخت سامسونگ بوده و قبلاً به طور مفصّل درباره مزایای آن در شیائومی سیتی توضیح داده ­ایم. اما به طور خلاصه از مزیت های این نوع نمایشگر نسبت به OLED و LED می توان به ضخامت کمتر، کنتراست بالا و طیف رنگی گسترده تر آن اشاره کرد. نمایشگر می میکس ۳ که توسط گوریلا گلس ۵ محافظت می­شود دارای رزولوشن ۱۰۸۰*۲۳۴۰ و تراکم ۴۰۳ پیکسلی بوده و حداکثر فضای ممکن قاب جلویی را به خود اختصاص داده.

 

باز یا بسته بودن قاب کشویی تغییری در اندازه صفحه نمایش بزرگ این گوشی ایجاد نمی­کند و در واقع از این مکانیزم برای جلوگیری از وجود هر گونه تاچ و بریدگی در قسمت دوربین سلفی استفاده شده تا فضای بیشتری برای صفحه نمایش فراهم شود. با وجود این نوع نمایشگر می­توانید در بخش تنظیمات قسمت Always On را فعال کنید و یا درجه حرارت رنگ­های نمایشگر را تغییر دهید.

 

عملکرد و سخت افزار

می میکس ۳ به پردازنده مرکزی هشت هسته ­ای کریو ۳۸۵ و تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ مجهز شده که در کنار پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۳۰ فعالیت می­کند. شیائومی، می میکس ۳ را در سه نسخه ۶/۱۲۸ GB، ۸/۲۵۶ GB و ۱۰/۲۵۶ GB عرضه کرده و نسخه­ ی ویژه آن که دارای رم ۱۰ گیگابایتی و اینترنت ۵G می باشد، سال آینده معرفی خواهد شد.

 

شیائومی اندروید ۹٫۰ و نسخه دهم از رابط کاربری ویژه­ ی خود یعنیMUI  را در این گوشی به خدمت گرفته که از ویژگی های جالب این نسخه، می توان به قابلیت Full Screen اشاره کرد که تمام گزینه­های Home, Back, Recent Apps را برداشته و آن­ها را با حرکاتی مشخص جایگزین می­کند. به این ترتیب که برای بازگشت به صفحه اصلی می توانید صفحه را از پایین به بالا بکشید یا با کشیدن صفحه از چپ به راست یا برعکس می­توانید به صفحه قبل بازگردید و برای مشاهده برنامه­ های در حال استفاده، صفحه را از پایین به بالا کشیده و نگه می­دارید.

 

با استفاده از این قابلیت، فضای بیشتری از نمایشگر را در اختیار خواهید داشت. این گوشی فاقد جک صدا ۳٫۵ میلی متری بوده که البته با استفاده از پورت USB-C  این فقدان قابل جبران می باشد. در لبه­ی کناری این گوشی یک دکمه مخصوص فعالیت دستیار صدای Xiao قرار گرفته که به زبان چینی سخن می گوید و احتمال دارد در نسخه جهانی، این قابلیت با دستیار گوگل جا­به­جا شود. در قاب پشتی این گوشی علاوه بر دوربین دوگانه، حسگر اثر انگشت را می­بینیم که همانند سنسور تشخیص چهره­ی دوربین سلفی، در باز کردن قفل گوشی به شما کمک خواهد کرد. باتری می میکس ۳ دارای ظرفیت ۳۲۰۰ میلی آمپر ساعتی است و از شارژر بی سیم ۱۰ واتی و قابلیت شارژ سریع نیز پشتیبانی می­کند.

 

دوربین اصلی و سلفی دوگانه

برخلاف اغلب گوشی­های شیائومی که فقط دوربین اصلی آن­ها دوگانه است، این بار در قاب جلویی می میکس ۳ نیز شاهد یک دوربین دوگانه هستیم. دوربین اصلی از یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی، ساخت سونی و با دیافراگم ۱٫۸ به همراه لرزشگیر  ۴-Axisو یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی دیگر، ساخت سامسونگ و با دیافراگم ۲٫۴ تشکیل شده که لنزی تله فوتو بوده و زوم دو برابری را برایتان فراهم می­کند.

 

دوربین سلفی این پرچم­دار که ساخت سونی می­باشد دارای یک لنز ۲۴ مگاپیکسلی با ابعاد پیکسل ۰٫۹ میکرومتر است و با همراهی لنز ۲ مگاپیکسلی که به عنوان سنسور تشخیص عمق میدان عمل می کند، بوکه ها­ی زیباتر و تصاویر با کیفیت بالاتری را به نمایش می­گذارد. دوربین دوگانه­­­ی این گوشی ویدیو هایی با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسلی و ۲۴۰ فریم بر ثانیه ضبط می­کند و برای کلیپ های کوتاه این عدد تا ۹۶۰ پیکسل بر ثانیه افزایش می یابد.

 

نگاهی اجمالی بر می میکس ۳

  1. تراشه اسنپدراگون ۸۴۵
  2. صفحه نمایش سوپر AMOLED39 اینچی full-HD+
  3. طراحی قاب کشویی
  4. دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی
  5. دوربین سلفی ۲۴ مگاپیکسلی به همراه لنز دوم ۲ مگاپیکسلی
  6. دارای سه نسخه ۶/۱۲۸ GB، ۸/۲۵۶ GB و ۱۰/۲۵۶ GB
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.